Kuddkrig, watertaxi och annat kul...

Jag har hunnit med en hel del den här helgen! I lördags åkte jag och Kajsa in till the city, som vanligt haha. Vi hade bestämt oss för att ta en "water taxi" ut till IKEA Brooklyn. Så vi hoppade på subwayen och åkte ner till Wall st. När vi kom upp från tunnelbanan kom ett moln av fjädrar flygandes mot oss och det stod poliser överallt som hade spärrat av hela Wall st plus några andra gator runt omkring. Det sprang omkring folk med kuddar överallt, helt galet! Vi tog oss ner några blocks och kom fram till händelsernas centrum där ett hundratals personer hade kuddkrig mitt på Wall st haha crazy! That's NYC! Det var tydligen "the international pillowfightday"! Sånt händer bara här... Sen gick vi ut till vattnet och väntade på vår "taxi" och mycket snart kom det en gul båt guppandes, vi hoppade på och den tog oss över väldans vågigt vatten till IKEA, home sweet home ;) Men det hände lite saker, eller en stor sak på vägen... Den satans båten krocka med piren när vi skulle parkera haha sånt händer bara mig och Kajsa! Väl framme började jakten efter saltlakrits... Men det hade de inget av så det blev lite marabou, kopparbergs päroncider och lite dammsugar :) Vi tog båten tillbaka till Manhattan. Det var en ganska behaglig tur den här gången så vi bestämde oss för att vi ville fortsätta att åka båt så vi hoppade på Staten island ferry. Vi fick se frihetsgudinnan på vägen men det var en väligt blåsig tur och eftersom det började bli mörkt och vi inte visste vad man kan göra på Staten island så åkte vi med samma färga tillbaka haha. Sen var planen att ta en sväng förbi Magnolia bakery för lite underbart goda godsaker innan vi skulle på bio. Jag kom då på den briljanta idéen att ta bussen för man får juh se lite mer då än om man åker under jorden... Men den idéen var inte så jävla smart eftersom det blåste storm nere vid vattnet och vi fick vänta på bussen i mer än en halvtimme... hrmm.. Men vi kom fram, köpte lite gott och kollade på Adventureland, helt underbar film haha, så jäkla rolig! Efter bion var klockan sent och vi var tvungna att ta 66:an hem till Montclair. En härlig dag på stan! Jag sov gott den natten kan jag säga!
Om 10 dagar åker jag till Miami! Längtar så j-la mycket, underbart ska det bli!
Nu ska jag mysa med lite marabou framför tvn!

xoxo A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0