Picknick i parken

Just nu sitter jag på mitt rum, har nyss käkat pizza(beställt hem som vanligt på fredagar). Det är väldigt tyst i huset för B&J är med en kompis familj till deras sommarhus i Woodstock och föräldrarna är i the city på middag så det är bara jag, T och hans kompis kvar hemma. Det är ganska skönt för jag behöver inte dirket kolla till dem hela tiden eftersom de är tretton... Så jag har hunnit prata en hel del med familjen idag, först på morgonen med pappa och lillebrorsan sen nu på kvällen med hela gänget. Det var nämligen fest hos pappa som vanligt på långfredagen haha ;) Jag hade gärna vart där men men jag fick i alla fall ett påskkort på posten idag :D från pappsen, jättegulligt! så under kvällen har jag färgat håret också, hade värsta utväxten så det behövdes! Jag behöver egentligen klippa mig också (har inte klippt mig sen jag kom hit, vilket är fyra månader sen) men det är liksom lite svårt att veta vart man ska gå någonstans. Men jag har fått numret till familjens frisör och mamman sa att hon är toppen så jag ska se om jag kan få en tid där nästa vecka. Jag vill juh vara fin tills jag ska åka till Miami :P Nu är det juh bara en vecka kvar! Woho! Men det känns lite konstigt att åka helt själv så jag hoppas att jag träffar på några coola människor där!

Igår hade jag och Kajsa picknick i parken! Haha det var typ svinkallt men eftersom det hade vart varmt under dagen och vi väldigt gärna ville dricka vin i parken så var det bara att masa sig dit. För att dricka lite vin i parken låter juh så mysigt :P Men eftersom det är olagligt att dricka på allmänn plats i det här landet så fick vi ta till några små knep... Vi hade nämligen sparat två gigantiska plastmuggar från McDonalds med lock och sugrör och allt så vi satte oss i ett hörn av en parkering, öppnade vinflaskan och fyllde våra fina muggar sen var det full fart mot parken. Och där satt vi i tre timmar och mumsade kakor och drack Ed Hardy rosé ur våra fina muggar. Skitkul hade vi! Det kändes som man var fjorton igen men vad fan! Det kanske blir lite smygsupande ikväll i parken igen, beroende på när jag slutar haha oops kom precis på att jag inte har satt in min check, borde göra det eller så får jag ta det imorn. Jag måste upp tidigt imorn och åka till IKEA så jag kan köpa lite svenskt godis att gömma till barnen. Jag har inga ägg att lägga det i men jag tror de lir glada ändå! De är juh helt galna i Ahlgren's bilar haha. Det är bara så surt att de inte har saltlakrits... Jag har vart utan det i 2 veckor nu... Svenskt lösgodis mmm så sjukt gott! Men det dröjer ytterligare 9 månader innan jag kan gå till ICA och köpa mig en påse! Jag överlever nog! Hoppas jag! Nu ska jag gå ner och hämta min Cola och se om ungarna har valt vilken film de ska se... Hörs en annan dag!

xoxo A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0