Bättre sent än aldrig

Jag vet att det var sjukt länge sen jag skrev något men jag har liksom inte haft någon större lust och mycket beror på att wifi-t i huset inte funkar som det ska så internet kopplar ur hela tiden när jag använder min dator. Men jag ska verkligen försöka bli bättre, jag kan lova minst en gång i veckan i alla fall! Okej?

Så vad har hänt sen sist?! Det var alltså 2 veckor sedan jag skrev sist. Shit vad tiden går fort! Troligtvis kommer inte händelserna komma i datumordning och detta kommer nog bli ett väldigt långt inlägg men jag hoppas att ni orkar läsa, annars kan ni juh ta lite i taget! So here we go!

Just nu sitter jag på mitt rum och kollar ut på det fina vädret men jag kan inte gå ut för J är sjuk, hon har något märkligt magsjukevirus som tydligen kan sitta i upp till 2 veckor. Jag är ganska irriterad över det för tillfället eftersom jag och Kajsa hade planerat en massa roliga små roadtrips vi skulle göra den här och förra veckan men nej… Och just nu när det äntligen har blivit varmare ute, ca +6 °C. Men det är juh mitt jobb nu att ta hand om barnen så jag kan inte direkt klaga, det enda var att jag missade min konsthistoria lektion förra torsdagen. Vi har prov imorgon så det hade varit bra att vara där men men vi kan juh hoppas att det går bra ändå! Jag har kollat väldigt mycket bio den senaste tiden, nämligen 8 filmer sen jag kom hit (The day the earth stood still, Twilight, Tale of Desperaux, Bridewars, Revolutonary road, Curios case of Benjamin Button, My bloody Valentines day 3D, The westler) japp det var nog alla. De fyra sista såg jag förra veckan haha. Det har blivit en del shopping också, lite nya skivor, en väska, två tröjor, träningskläder (som jag hoppas jag snart får använda när jag någon gång får mitt gymkort!). Vi var på Target, jag och Kajsa här om dagen haha, vi har blivit riktigt amerikanska redan. För er som inte vet så är target en ganska billig, typiskt amerikansk affär där man kan hitta allt och då menar jag ALLT! Vi shoppade loss som bara den och innan vi kom dit så hade vi förstås hunnit köra vilse lite här och var, vilket vi alltid lyckas med haha. På tal om det så tänkte vi ta en direktväg (eller vi trodde det var det i alla fall) från skolan till the Garden state mall (köpcentrum) i tisdags men det är juh klart vi åkte vilse och nästan hamnade i Newark, vilket inte är bra. Men vi lyckades ta oss tillbaka och till mallet men det gick en massa tid till spillo. Det verkar bara va när vi två är ute och far som vi åker vilse, eller så berättar inte de andra aupairerna om det. Jag tror på det senare alternativet, för min självkänslas skull! Jag har hunnit med en tripp till NYC under de här veckorna också. Vi började dagen tidigt med en tur till Harlem (jag, Kajsa och två andra svenska tjejer, Jonna och Maria) för att kolla på gospel. Maria hade läst i en reseguide att det skulle vara bra så vi tog subwayen dit och det var verkligen svinkallt! Vi fick stå i kö i nästan 45 min innan vi fick komma in. Jag säger bara, hemskt! Och hela tiden hade vi ett gäng franska gamla tanter framför oss som verkligen glodde och pratade om allt vi gjorde och vad vi hade på oss. Sen när vi kom in blev vi utplacerade bland de vanliga medlemmarna i kyrkan och de hälsade oss välkomna (welcome sister fick vi höra ett antal gånger). Det var inte överdrivet mycket gospel men det var intressant att se, det var en baptistkyrka så vi fick se dop också. De hade som en gång som var fylld med vatten och där stod två präster som tog emot de som skulle döpas, de sa några meningar sen typ kasta de dem bakåt i vattnet och sen var det nästas tur. Alla vi svenskar höll på att få en chock första gången. Efter det tog vi en taxi ner till Times square för vi skulle kolla på musikal på Broadway med Aupair in America. Mitt och Kajsas cluster såg Mamma Mia. Superbra verkligen! Om ni åker till NYC måste ni kolla på den, så härligt med musiken och allt! Efter det bestämde Kajsa och jag oss för att stanna kvar och kolla på bio (The wrestler). Men bion började inte fören senare så vi passade på att gå till ”the palace” som vi inte hittade sist men den här gången hade vi rätt adress. Så märkligt att kunna stå där när man sett det så många gånger på tv. Skulle gärna bo på det hotellet några nätter. Det var väldigt kallt så bestämde oss för att åka till bion och sen var det inte så mycket mer som hände den kvällen. Vi har vart och tagit kort på istapparna som hänger ner från ett berg efter vägen också, värsta fint. Vi åker runt och tar kort på de mest konstiga saker haha men kul är det. Vi har en photoshop här som heter Photo Cullen! Haha ni som gillar Twilight fattar. Om jag inte redan har berättat det så har jag läst ut alla twilight böckerna för typ en månad sen. Längtar nu till nästa film kommer! Nog om det, jag var till Princeton igår. Tänk om man kunde få plugga där! Helt underbar skola! Och det var jätte härligt väder också, supermysigt att gå runt och drömma sig bort! Jag åkte dit med Kajsa, Jenny och Catharina. Kul med en liten roadtrip och se något annat! Jag köpte mig en orange Princetonhoodie också. Sen på kvällen så käka vi på the office här i Montclair och kollade på ungefär halva superbowl (amerikansk fotboll) men det var ganska långtråkigt faktiskt.  Jag och Kajsa åkte för att handla på Costco en dag också, det är en affär med typ bara storpack. Vi hittade en massa roliga saker men när vi skulle betala så var man tvungen att ha något slags medlemskort som kostade 500 spänn att skaffa så vi åkte därifrån utan våra grejer och lagom irriterade. Vi åkte istället till Chili’s och käkade, vårat favorit matställe, de har världens godast bacon cheeseburgare haha! Så american.

Jag kan faktiskt inte komma på så mycket mer som har hänt just nu men om det är så att jag kommer på nått så gör jag en uppdatering. Jag ska gå och kolla till J nu och kanske lägga lite pussel. Helt plötsligt en dag förra veckan så stod det ett pussel som var börjat på på matbordet och jag kunde juh förstås inte hålla mig så efter två dagar var jag klar (jag satt kanske 1-2 timmar per dag) och familjen tyckte det var helt otroligt att jag kunde fixa det så snabbt, de hade nämligen hållit på till och från i ett år! När jag var klar så tog B fram ett pussel med 2000 bitar, det förra var 500 så nu har jag lite att göra haha.

Ha det toppen till nästa gång! Jag saknar er där hemma!

Xoxo A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0