Groundhog day

Jag glömde berätta att det är groundhog day idag. Familjen berätta att det är något som indianerna hade för att veta hur lång tid det var kvar av vintern. Så den 2 feb varje år så kommer den lilla groundhogen fram ur sitt hål i marken och om han ser sin egen skugga kommer det vara vinter i 6 veckor till, om han inte ser den så kommer vintern bara att vara i 4  veckor till. Jag vet inte riktigt vad en groundhog är men familjen förklarade att det är som en råtta typ. De har bara så himla märkliga dagar de firar här haha! Det finns till och med en film som handlar om den här dagen. Familjen kollade på den i söndagskväll när jag kom hem så jag såg faktiskt slutet. Det är bara så gulligt.

Jag har börjat gilla Doctor who nu också. Barnen har ått mig fast. De kollar på serien så fort de får och nu när J har vart hemma och varit sjuk har det blivit väldigt mycket Doctor who och jag gillar det så jag har bestämt mig för att kolla från början. Familjen har alla de nya säsongerna så det blir nog en hel helg!

Jag har kommit en bit på vägen med pusslet också, eller jag har fått ihop ramen och lite andra grejer haha. Men föräldrarna tycker det är super att jag har fått upp barnens intresse för pussel, vilket de tydligen har försökt med mer eller mindre sen de föddes :) Kul! Så nu måste jag juh klara av det där jäkla stora pusslet, shit vilken press jag fick på mig helt plötsligt!

Vad rädd jag blev. Det är något fel på min dörr, den bara öppnar sig av sig självt helt plötsligt. Första gången det hände var mitt i natten och jag trodde helt ärligt att det spökade! Men jag har kommit på att den öppnare sig när någon går i trappan för det är ett gammalt hus och jag tror det är förstor springa mellan dörren och karmen... Låter som om jag är någon jäkla snickare nu men lite händig och påhittig är jag allt. Jag har börjat ställa skor framför dörren så den inte åker upp helt mitt i natten. Smart va?! Men nu när jag började fundera på spöken så har jag lyckats skrämma upp mig själv... Var det ett spöke som gick i trappan då första gången, för jag hörde aldrig någon gå omkring... Jag får komma med en uppdatering om spökandet för nu måste jag göra mig iordning för sängen!

Godnatt på er gullisar eller mer godmorgon där hemma i Sverige!

xoxo A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0