Oscarsgalan och träningsvärk

Jag kollade Oscarsgalan igår, jäkla bra var den och det bästa av allt var att jag inte behövde gå upp mitt i natten för att se den! Eftersom jag befinner mig i USA så började själva galan 8:30 pm men innan det var det lite intervjuer och röda mattan grejer också. Jag hade förväntat mig att det skulle bli lite långtråkigt men de hade riktigt bra underhållning! Tummen upp! Och det bästa var att Kate Winslet äntligen fick en oscar för bästa kvinnliga roll! :) Det förtjänar hon verkligen! Om jag är kvar här nästa år när galan är så ska jag försöka ta mig till LA, tänk att stå där utanför och se alla super snyggt klädda kändisar glida fram på röda mattan. En dröm...
Jag var och tränade igår också, testade Cardio kickbox, det var helt okej men jag hade förväntat mig att vi skulle slå mot varann med boxningshandskar och sånna där kuddar (vet inte vad de heter) men det var mer som ett Bodycombat pass, satans bra träning för jag har träningsvärk lite här och var i kroppen i dag men jag vet inte om jag tyckte passet var så kul och jag blir så trött på att de ska köra gammal musik. Man blir liksom inte peppad på samma sätt. Typ replay dance mania 1, jag gillade verkligen den skivan för lite drygt 5 år sen och då var det inte riktigt så att jag tränade till musiken ( mer FESTADE) haha. Men jag gillade Boot camp som de har på onsdagar, superbra tränare och riktigt tufft, precis som jag vill ha det så att jag inte ledsnar så fort som jag brukar...
Jag har prov i konsthistorian imorgon också... Jag har verkligen ingen lust att plugga... Jag kan juh alltid hoppas att det går lika bra som sist utan att jag behöver anstränga mig men det är nog en dum idé att förlita sig på det! Men jag och Kajsa var faktiskt in till "The Met" (Metropolitan museum of art) i NYC i lördags och kollade in den egyptiska avdelningen (det är egypten vi har prov på), det var riktigt intressant och se alla dessa gamla statyer och grejer. Känns som att det är lättare att komma ihåg när man har sett det i verkligheten! Innan vi gick till the Met var vi förbi Sephora (typ som kicks fast 1000 ggr bättre) och jag inhandlade en hel del nya grejer haha. Jag älskar verkligen den affären, jag kan gå där i timmar och de har så mycket kul, lyckas alltid få med mig en liten ögonskugga eller något annat roligt som jag egentligen inte behöver. Men jag behövde faktiskt en ny foundation den här gången men jag fick med mig två penslar, ett nagellack och en ögonskugga också... Sen gick vi förbi the M&M store också, jag och Kajsa trodde vi hade kommit till himmelriket. Vi älskar nämligen M&M's (de med mjölkchoklad) och där har de tre våningar med alla grejer man kan tänka sig och lite till, underbart! Sen kan man förstås göra sin egen M&M påse, man kunde välja mellan 20-30 olika färger! Vi fick med oss en påse godis och fyra kortlekar haha, de hade 4 för $10... Det var superfint väder ute och jag hade gärna stannat hela kvällen men jag var tvungen att åka hem redan med 4:30 pm bussen :'( för ja var tvungen att jobba hela kvällen. Mina värdföräldrar hade middag här hemma och barnen fick inte vara med så vi fick kasta i oss lite pizza innan gästerna kom och sen satt vi på mitt rum och kollade MIB och sen hade B&J en kompis över som hade med sig en laserpekar så vi hade en liten ljusshow i mitt rum haha. De tyckte det var kul at vara i mitt rum eftersom jag har en massa glittriga saker. Jag trodde att kvällen skulle kännas väldans lång men det gick bra och det är tur att barnen är lättroade. De är nämligen helt facsinerade över min blinkande isbit som jag fick i en drink på finlandsbåten haha. Gullungar. Jag däckade på en gång när jag slutade vid midnatt...
Oj vilken blandning det blir här och ett väldans långt inlägg men men jag har lust att skriva idag, vilket inte händer allt för ofta... Jag borde skämmas så sällan jag skriver men men... Jag hade lite skypedates igår också. Det var skönt att få prata med pappa, eftersom jag inte har pratat med honom på två veckor (förutom en kort stund i fredags). Sen så var storebrorsan inloggad också så då hann jag ta ett snack med honom också, sen prata jag lite med Malin men det vill inte riktigt funka när vi ska prata men vi kunde chatta lite i alla fall. Och idag har jag pratat med lillebrorsan som var och hälsade på hos pappa. Jag kände att jag behövde prata av mig lite och höra om hur allt är där hemma, komma bort lite ifrån min egen vardag. Jag hoppas att ni kan komma och hälsa på snart!
Jag och Kajsa var och kollade på Confessions of a shopaholic i fredags också, superhärlig film. Jag skratta så jag grät men samtidigt så var den lite sorglig eftersom många har riktiga problem med att shoppa för mycket... Jag kände mig lagom munter när jag gick därifrån med en ny väska och ett par nya skor som jag hade inhandlat på forever 21 innan filmen haha... Men som tur är köper jag i alla fall inte dyra märkes grejer och jag har inte något kreditkort! Så när den kommer till Sverige, gå och se den!
Ja det var nog allt jag har haft för mig sen sist... Jag vet att jag inte har skrivit om DC än men det kommer... Jag hade tänkt att skriva det nu men jag vet inte om jag hinner för jag måste hämta T i skolan snart... Hur som helst så får ni ha det toppen till nästa gång!

xoxo A
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0