Resplaner

Jag sitter här och kollar bussar till Washington, skulle va så jäkla kul att åka dit och kolla när Detroit Redwings spelar mot Washington Capitals. Då får man juh se en hockeymatch och sitesing i huvudstaden på en och samma gång! Jag hoppas bara att någon vill följa med mig. Jag ville först åka och kolla när New York Rangers spelar men det känns roligare att kolla på en Detroitmatch eftersom det är så många svenskar som spelar där ;) Jag ska ringa Kajsa snart och se om hon vill hänga på.
Jag kände att jag ville skriva lite nu när internet helt plötsligt har börjat funka. Jag tror dock att det är tillfälligt men bäst att passa på! Jag och Kajsa var en sväng till the city igår och gick runt. Vi gick verkligen mycket och det var svinkallt så båda var stla som glasspinnar när vi kom till the apple store och jag köpte min ipod! Äntligen! En nano som är rosametallic, så jäkla cool! Och anledningen till att vi gck omkring så mycket i  kylan föresten var att vi skulle kolla in "the palace", ni som kollar på Gossip girl vet vad jag menar. Kajsa hade skrivit ner en adress som vi trodde var rätt men nej det är juh klart det var fel. Efter att ha gått i ca. 45min kom vi fram men det var minsann inget hotell där inte men en stor borg låg där iställe. Mycket märkligt, jag blir inte klok på stan och jag slutar heller aldrig att fascineras! Så underbart! Den bara låg där, stor och utan ett endaste fönster och inga skyltar om vad det var. Vi gick i alla fall därifrån utan att vara det minsta klokare på vad en stor borg gjorde mitt inne i stan. Och tog bussen hem.
Det har föresten kommit snö igen. Hela lördagen varnades det för snöstorm men det kanske kom ca. 5-10cm på hela dagen. Jag var med 3 kompisar på ett köpcentrum så jag brydde mig inte så mycket. Shoppad en hel del som vanligt. Hihi, två par sneakers, en kjol och strumpbyxor blev det den här gången. Jag har räknat ut att jag redan har köpt 5 par skor! Amasing! Men jag behövde faktiskt lite nya skor och det är bara så kul eftersom de har små storlekar här men ändå coola skor! Så jag har köpt ett par högklackade platåskor, uggboots, träningsgympaskor (som jag ska böja använda så fort jag får mitt gymkort), två par sneakers. Men jag ska försöka hålla mig undan från skoaffärerna hädan efter. Och jag behöver inte direkt mer kläder heller, bara lite hoodtröjor och mysbyxor och nåra fler byxor att träna i. Okej that's it!
Jag kom på att jag har glömt att berätta att jag ska börja läsa konsthistoria! haha får se hur det går eftersom jag inte kan ett dugg om det och alla (förutom Kajsa som också ska läsa det och våra värdföräldrar) tycker jag är konstig som valt det! Jag berätta en annan gång om hur det gick till när vi skulle registrera oss och allt vad det innebär.
Hoppsann det här inlägget börjar bli lite långt. Hoppas ni orkar läsa! Jag ska ta en paus nu men jag ska nog fortsätta lite senare med min berättelse om vad jag har haft för mig efter nyår!

Puss från A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0