Time goes by so slowly...

Skrivet tidigare idag...

Shit vad tiden går sakta ibland! Sitter vid köksbordet och gör ingenting. Ungarna har playdate och de är ute och leker så jag behöver inte passa på dem. Det är inte dags för middag än heller. Vad ska jag hitta på? Klockan kommer vara mycket mer när jag lägger upp det här, bara så ni vet haha. Det uttrycket använde jag mig ofta av när jag var tonåring, sa alltid det till pappa när jag hade bestämt mig för något jag skulle göra och inte tänkte ändra mig men samtidigt ville vara schysst och berätta vad jag skulle göra; "bara så du vet" ;) Jenny åkte hem till Tyskland idag, hon sitter nog på planet nu... Känns konstigt, hon var liksom den första jag träffade när jag kom hit. Det får mig att tänka ännu mer på alla där hemma och den dagen jag ska åka hem. Jag är lite rädd för att komma hem faktiskt. Det känns som allt kommer vara annorlunda. Eller kommer det vara jag som har förändrats? Vilket som så kommer jag behöva lite tid att anpassa mig igen. Jag har nog bestämt mig för att bara stanna ett år i alla fall. Men jag behöverjuh inte bestämma det än på ett tag så jag kanske ändrar mig, vem vet?! Jag har på senaste tiden funderat mycket på vad jag ska hitta på när jag kommer hem och resten av livet för den delen. Plugga konst i Paris står högt på listan. Men jag är juh inte direkt duktig på franska... hmm... samtidigt har jag verkligen blivit intresserad av konst, efter att ha pluggat en termin art history. Innan jag kom hit hade jag inte en tanke på att det skulle vara nått som jag vill pyssla med. Konst?! Eller kanske har jag haft det i mig hela tiden, bara att det inte riktigt har kommit upp till ytan förns nu. Jag vill hålla på med något som inte är allt för seriöst men ändå utvecklande, något som innefattar resor men som jag också kan hålla på med hemma i Sverige, något som är lite flummigt och kreativt där jag kan träffa många intressanta personer men samtidigt kunna jobba ensam ibland. Är det någon som har tips på vad jag kan satsa på? Eller tips på hur man kan lista ut vad man ska hålla på med i framtiden när man själv inte riktigt vet? Nu måste jag börja med middagen så see ya'!

xoxo A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0